Ιανουαρίου 15, 2008

Σας θυμίζουν κάτι?




Εμένα μόνο παλιές καλές εποχές που γρήγορα τις νοστάλγησα!!Εποχές των παιδικών μου χρόνων.Πού έπαιρνα χαρτζιλίκι ένα πεντοχίλιαρο για να περάσω μια εβδομάδα καί στο τέλος πάντα μου περισσεύανε.Αργότερα εποχές που έβγαινα έξω Σαββάτο βράδυ με ένα δεκαχίλιαρο καί ένιωθα άρχοντας.Δέν ήξερα πως να το χαλάσω.Θυμάμαι τον πρώτο μου καλό μισθό.180 χιλιάδες δραχμές...Τώρα παίρνω τα διπλάσια αλλά δέν μου φτάνουν ούτε τα μισά να κάνω απο ότι έκανα τότε.Τώρα θυμήθηκα όταν έγινε η αλλαγή της δραχμής σε ευρώ.Επίσημα την πρωτοχρονιά του 2002.Ήμουν φαντάρος στην Μυτιλήνη όταν έπεσαν τα πρώτα γαμωευρό στα χέρια μου.Τα κοίταζα με μια λαχτάρα καί μια έκπληξη.Άκουσα μια φωνή δίπλα μου ενός γεράκου να μου λέει:Τι τα κοιτάς παιδί μου?Αυτά θα είναι η καταστροφή μας.Σκέφτηκα,γέρος είναι,σκουριασμένο μυαλό καί έφυγα χωρίς να του απαντήσω τίποτα.Αχ βρε γεράκο πόσο δίκιο είχες.Πέρασαν μόλις έξι χρόνια καί νοσταλγήσαμε την δραχμούλα μας.
Αχ βρε ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΕΣ ΔΡΑΧΜΟΥΛΕΣ.ΤΙΜΗΜΕΜΗ ΔΡΑΧΜΟΥΛΑ


52 σχόλια:

Unknown είπε...

Είναι σαν να κατηγορούμε το μαχαίρι για το φόνο...Ας μην δεχόμασταν να δίνουμε 4 Ευρώ για έναν καφέ.

Μαριλένα είπε...

Παράδειγμα: πηγα να αγοράσω σχολική τσάντα στην εφτάχρονη κόρη μου.

Η πωλητρια μου έδειχνε τσάντες, που είχαν από 40 ευρώ και πανω.
Απαράδεκτο ποσόν για δευτέρα δημοτικου.

Της λεω "ευχαριστώ. θα ηθελα κατι πιο οικονομικό" και πάω να φύγω.
Μου απαντά: "ποσο δηλαδή;"
"είκοσι με εικοσιπέντε ευρώ"
τόσο φτηνούλα δεν θα βρείτε πουθενά"

"έχεις υπόψιν σου" της λεω "πως εικοσιπέντε ευρώ αναλογουν με δεκα χιλιάδες δρχ περίπου;"

και κάτι άλλο: πόσος ειναι ο βασικός μισθός που παίρνει η ηλίθια, ώστε να μπορεί να μιλά περιφρονητικά για 25 ευρώ;;

(δεν συζητώ φυσικά πως βρήκα τσάντα Hello Kitty με 28 ευρώ :)

Άκης είπε...

**tolisbak Δέν έχεις άδικο αλλά το θέμα είναι τώρα τι κάνουμε.Βασικά αυτό είναι το τελευταίο που με απασχολεί για τον καφέ.Τα βασικά με απασχολούν.Τα είδη πρώτης ανάγκης.Που δέν μπορούμε χωρίς αυτά.Πολύ μεγάλη κουβέντα,αλλά δυστυχώς όλοι μένουμε άπραγοι..
Καλώς ήρθες

**Μαριλένα Δυστυχώς εκεί έχουμε φτάσει.Την είδες την κοπέλα?Απαξιώνει τα 25 ευρώ που τόσο είναι το μεροκάματό της όπως σωστά είπες.Όσο για την τσαντούλα που βρήκες καί πάλι καλά την πήρες αφού είναι Hello Kitty,αλλά αναλογίσου πόσο είναι και τα 28 ευρώ..;)

moukelis είπε...

Βασικά το ευρώ έφερε μια σταθερότητα,και έχει και μεγαλύτερη αξία από τη δραχμή.Το πρόβλημα είναι η ανατίμηση των προϊόντων,αλλιώς μια χαρά θα μας φτάνανε.Και δε φτάνουν οι ανατιμήσεις,δεν παίρνει καμιά "ανατιμηση" κι ο καταραμένος ο μισθός για να συμβαδίζει με τις ανεβασμένες τιμές...

Άκης είπε...

**moukelis Το αν έχει μεγαλύτερη αξία απο την δραχμή είναι το μόνο που δέν με ενδιαφέρει αυτή την στιγμή!Κρίνω πώς πέρναγα όταν είχαμε τις δραχμές καί πώς περνάμε τώρα.Καί δέν είναι υποκειμενικό γιατί είναι κοινώς αποδεκτό.Όσο για αυτό με τις ανατιμήσεις τι να πώ.Αν συγκρίνεις τιμές προιόντων τώρα με τις αντίστοιχες πρίν το ευρώ στην καλύτερη περίπτωση είναι διπλάσιες για να μην πω τριπλάσιες και φανώ υπερβολικός.Ο μισθός όμως όπως είπες παραμένει σταθερός.Το μόνο πράγμα που έμεινε σταθερό..Δυστυχώς.Αν υπήρχε αναλογία του μισθού με τις ανατιμήσεις δέν νομίζω να είχε κανείς παράπονο!!!;)

KitsosMitsos είπε...

Η διαφορά φαίνεται όταν ταξιδεύεις. Και όταν συγκρίνεις τιμές μέσω Ίντερνετ και από άλλες χώρες.

nikisot είπε...

peritto na sou pw oti anakalypsa sthn ntoulapa mou xiliariko kai ekana party!!
to exw karfitswsei ston pinaka mou!!

Άκης είπε...

**kitsosmitsos Όπως το είπες.Δέν το είχα σκεφτεί αν καλι παραγγέλνω συνέχεια μέσω internet από άλλες χώρες...

Άκης είπε...

**moodygirl Εγώ προνόησα να τα κρατήσω όλα απο μία φορά τουλάχιστον.Βασικά λόγω συλλογής που κάνω απο χαρτονομίσματα καί κέρματα.Να δω τώρα πότε θα αξιωθώ να τα κάνω ένα καδράκι που θέλω..

mania είπε...

Ακούλη μου,
για να είμαστε και δίκαιοι έχουν περάσει και 7 χρόνια από τότε που είχαμε τη δραχμούλα. Έ, όλο και θα ακρίβαινε η ζωή και με τη δραχμούλα...

Άκης είπε...

Δηλαδή Μάνια πιστεύεις ότι θα ήταν τόσο ακριβή η ζωή με την δραχμούλα?Δέν μπορώ να πώ ότι δέν θα ακρίβαινε η ζωή αλλά πιστεύω ότι δέν θα είχε φτάσει στα τωρινά επίπεδα..

armiagr είπε...

Οντως τα euro εφεραν την "καταστροφη" μας.Απο τοτε που βγηκαν,οι τιμες εχουν εκτοξευθει στα υψη και η τσεπη μας αδειαζει χωρις να το παρουμε χαμπαρι.Εγω τουλαχιστον,δε νομιζω πως θα ξεχασω ποτε τις δραχμες!Ακομα κανω συγκρισεις.Τι να κανουμε,ομως.Ολα θεμα συνηθειας ειναι...
Την καλησπερα μου!

Skouliki είπε...

οχι τι ειναι ...

πετσετάκια ?

Άκης είπε...

skouliki θυμήθηκες το παλιό γνωστό άσμα? :P

Καλήμέρες είπαμε? :P

patsiouri είπε...

Kαλέ ο γέρος μήπως ήταν ο Τειρεσίας???????????

Άκης είπε...

**patsiouri Λές?Πάντως σωστός βγήκε! και δυστυχώς επιβεβαιώθηκε πολύ γρήγορα.Την καλημέρα μου...

kat. είπε...

περασμένα μεγαλεία..

Άκης είπε...

kat καί θυμώντας τα να κλαίς.Κάπως έτσι δέν πάει?

kat. είπε...

όχι άλλα κλάμματα...

Άκης είπε...

Ναί αυτά τα είπαμε..Απλά σαν συνέχεια τα αναφέρω.Τίποτα παραπάνω!!

Roadartist είπε...

πο πο πο τι λες τωρα....
....μας θυμισαν..
..τα προτιμω απο τα ευρω παντως..

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Αντικειμενικά τώρα, η εισαγωγή του ευρώ υπήρξε οφέλιμη καθώς προστατεύει την οικονομία μας από νομισματικές και λοιπές κρίσεις!
Βέβαια, μας πόνεσε΄η προς τα πάνω στρογγυλοποίηση των τιμών!
Άσε που έχουμε και την τάσει να νοσταλγούμε και να ωραιοποιούμε κάθε τι το παλιό!

artou είπε...

πωπω σαν να έχει περάσει 1 αιώνας από τότε και όμως είναι λίγα χρόνια πριν

κάποτε καλέ μου έβγαινες από το σπίτι το πρωι και είχες στο πορτοφόλι σου 5 χιλιάδες για να μεράσεις όλη μέρα και να φέρεις και ρέστα τώρα με 20€ δεν τολμάς καν να βγεις από το σπίτι γιατί νομίζεις οτι δεν έχεις λεφτά και για να πούμε και την αλήθεια τώρα πια τα 20€ ούτε για καφέ και τσιγάρα δεν φτάνουν


αντε συγχύστικα πάλι καλό απόγευμα
παώ να κλειστώ πάλι στο καβούκι μου γιατί όταν βγαίνω όλο βλακείες κάνω

φιλί φιλί

Άκης είπε...

**ασκαρ Μάς πόνεσε δεν λές τίποτα.Πάντως πίστεψέ με δέν έκανα την ανάρτηση λόγω τάσης ωραιοποίησης της δραχμής.Πιο πολύ λόγω νοσταλγίας παλιών καλών εποχών.Όπως καί να έχει ήταν καλύτερα τότε.Γνώμη μου πάντα.

**artou Έτσι ακριβώς όπως τα λές.Έχω πολλά αντίστοιχα παραδείγματα με τα δικά σου.Γιατί να κλειστείς στο καβούκι σου?Δέν ξέρω αν κάνεις βλακείες,πάντως δεν λές!Μήπως θα ήταν καλύτερο να έμενες για λίγο μακριά απο τ καβούκι σου?

**roadartist Καί δέν είσαι η μόνη που τα προτιμάς!!Καί εμένα μου θύμισαν πολλά....

**armia Για άλλη μια φορά με βρίσκεις σύμφωνο μαζί σου...:P

Anastasia είπε...

Άστα, ακρίβεια παιδί μου τι να πείς...Εγώ ακόμα να συνηθίσω τα Ευρώ.Μέχρι και σήμερα κάνω την αναλογία ευρώ-δραχμής. Πάντως, οι πιο τυχεροί σε αυτό το θέμα είναι τα παιδιά.Δεν έμαθαν τη δραχμή και έτσι δε μπερδεύονται :)

Άκης είπε...

Έτσι Αναστασία.Ακόμα την κάνω καί εγώ την αναλογία δραχμής-ευρώ αν καί πλέον δέν έχω πρόβλημα απλά καί μόνο για να δω την αύξηση!!
Καλώς ήρθες.Να μας ξανάρθεις!

Ανώνυμος είπε...

gia to eyro de 8a kano to paramikro sxolio.

gia ti draxmoula... -( kratouses ena xiliariko kai eleges''exo ena xiliariko!mporo na pio kafe kai na pao me tis oti na nai sta goody's.pes mou tora ti mporeis na kaneis me 3 eyro??''

NY ANNA είπε...

Είναι πράγματι απίστευτο, αλλά
ο μήνας τελειώνει γύρω στις 15,
εκεί δηλαδή που τελειώνουν και τα
ευρά! Παρόλα αυτά, δεν μαθαίνουμε
με τίποτα εμείς οι Ελληνάρες.
Τίγκα τα μπουζούκια, τίγκα και
τα καταστήματα με τσάντες και
παπούτσια που στοιχίζουν 300+ ευρώ.
Από... ανθρώπινο δέρμα είναι
και κάνουν τόσο; Αλλά θα μου
πεις, άμα ήταν ανθρώπινο,
θα κόστιζε... λιγότερο!
Έχουμε χάσει το μέτρο λέω εγώ.
Η γκρινιάρα...
Ή απλώς όλο αυτό είναι βιτρίνα
και μαγκιά από "δανεικά" και
κάρτες; Anyway...
Μη μου δίνεις σημασία. Όλο ξυπνάω
στη λάθος μεριά του κρεβατιού
τις τελευταίες μέρες.
Φιλάκι μούτρο...

Άκης είπε...

**ελένη έτσι ακριβώς.Με 3 ευρώ τώρα μπορείς να πάρεις μια Κυριακάτικη εφημερίδα ή ένα πακέτο τσιγάρα αλλά δέν έχεις ρέστα ούτε για τσίχλες!Ότι και να πείς λίγο είναι.

**ny anna Δέν με νοιάζει αν ξυπνάς στη λάθος πλευρά του κρεβατιού,αλλά σημασία θα σου δίνω γιατι όπως πάντα λές πολύ σωστά πράγματα με τον μοναδικό δικό σου τρόπο!Το μέτρο έχει χαθεί σίγουρα,τώρα δέν ξέρω αν βγαίνουν στα μπουζούκια να κάνουν τη μόστρα τους με "δανεικά" ή όχι αλλά όπως καί να χει είναι μαλακεία να τα σκορπάς έτσι τα λεφτά σου και μετά να γκρινιάζεις για ακρίβεια καί τα συναφή.
Φιλιά μούτρο..

irene είπε...

τα ευρώ έχουν κάτι χαζές απεικονίσεις επάνω τους! ακόμα κ τα κέρματα των άλλων χωρών είναι άθλια!! μόνο τα δικά μας νομίσματα έχουν τουλάχιστον ενδιαφέρον..

άσε για την αξία του χρήματος..
βγαίνω με 20ευρω κ δεν ξέρω αν θα μου φτάσει..

Βλαμμενος είπε...

φτου....πεντοχιλαρο στο μέτωπο....!!!

τωρα με 20ευρω παει να το κανεις αυτό?..δεν παει...

αντε καλημερα....

Grigsgr είπε...

Τι μου θύμησες ρε συ.
Καταρχήν είχα καιρό να δώ τα παλιά χαρτονομίσματα. Όσο για όλα όσα γράφεις και γράφονται και στα σχόλια. Ναι, είναι αλήθεια. Παλιότερα θυμάμαι οτι με 200 δραχμές (μην μιλήσω για μεγαλύτερα ποσά) έπαιρνες πολλά πράγματα και ένιωθες πως είχες λεφτά επάνω σου. Τώρα με δύο ευρώ και λες οτι δεν έχεις τίποτα. Τίποτα όμως. Που πληρώναμε για τον καφέ 500 δραχμές και μας φαινόταν κάπως και τώρα τον πληρώνουμε 3,5 και 4 και χαμογελάμε κι όλα. Είναι υπερβολικές οι διαφορές. Όσο για τα είδη πρώτης ανάγκης. Εκεί πρέπει να τα παίρνεις με το σταγονόμετρο.

Άκης είπε...

**irene Έτσι ακριβώς.Δυστυχώς με ένα εικοσάρικο δέν πάς πουθενά..

**βλαμμενος Και βέβαια δέν πάει.Άλλη αίγλη είχε το πεντοχίλιαρο.Άσε που το εικοσάρικο δέν κολλάει καλά!!χα χα χα
Την καλημέρα μου φίλε.

**grigsgr Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.Πάνω κάτω παρόμοια παραδείγματα είχα καί εγώ.2 ευρώ?Πλάκα πλάκα είναι 700 δραχμές,άσχετα που δεν τα υπολογίζει κανείς έτσι.Οι διαφορές είναι όντως τεράστιες.Δέν έχοθν καμμία σχέση με τις τιμές της εποχής της δραχμούλας..Καλώς ήρθες

Την καλημέρα μου σε όλους.

Sandy Cheeks είπε...

ψηφίζω υπέρ του ευρώ, απλά πιστεύω πως θα εξακολουθήσει να συμβαίνει στη χώρα μας το παράδοξο να παιρνουμε χαμηλότερους μισθους και παράλληλα να είμαστε πιο ακριβοί από άλλες χώρες της οικονομικής ένωσης.

Άκης είπε...

Είπες ήδη 2 αρνητικά!Ένα θετικό του να είσαι υπέρ? :P

Sandy Cheeks είπε...

Τα θετικά τα είπαν άλλοι. Να πω κι εγώ: Σταθερότητα, μεγάλη αγοραστική ικανότητα λόγω δυνατού νομίσματος, και ελευθερία μετακίνησης σε όλη την ευρώπη, αφου πια καταργήθηκαν τα σύνορα, (αυτό το τελευταίο και αν θα κάνουμε χρόνια να το συνηθίσουμε, να το εμπεδώσουμε και να το αξιοποιήσουμε).

Άκης είπε...

Ε τώρα πάω πάσο αν καί εγώ έχω την δικιά μου άποψη που είναι λιγάκι διαφορετική!(Είμαι καί λιγάκι ξεροκέφαλος!)Πολύ σωστό καί το τελευταίο που είπες σχετικά με τα σύνορα!Πολλοί το έχουμε καταλάβει καί εμπεδώσουμε αλλά άλλοι δέν μας αφήνουν να το αξιοποιήσουμε!

Sandy Cheeks είπε...

@ Άκης
Δεν λέω τη γνώμη μου για να την ακολουθήσεις, απλά με καλή διάθεση μοιράζομαι αυτά που έχω αντιληφθεί.
Για το θέμα της εμπέδωσης της κατάργησης των συνόρων το βασικό πρόβλημα, (που είναι όμως και όμορφο από άλλη σκοπιά) είναι ότι στην Ευρώπη σχεδόν ανά 200 χιλιόμετρα αλλάζει η διάλεκτος και η γλωσσα. Φαντάσου την διαφορά με τις ΗΠΑ που μιλάνε όλοι μια επίσημη γλώσσα σε μία τεράστια έκταση.

mmexer είπε...

Όσα θετικά υπάρχουν άλλα τόσα αρνητικά θα βρούμε... Η αλήθεια τελικά είναι κάπου στη μέση...
Μακάρι να ήταν το χαρτονόμισμα το πρόβλημα!

Άκης είπε...

**Sandy Καί πολύ καλά κάνεις και λές την γνώμη σου,ειδικά όπως λές καί φαίνεται με καλή διάθεση!Sorry αν φάνηκε με την απάντηση μου ότι νομίζω οτι λές την γνώμη σου για να την ακολουθήσω!Αυτό που λές για την γλώσσα πολύ σωστό καί ομολογώ ότι δεν το είχα σκεφτεί!

**mmexer Όπως σωστά λές δέν είναι αποκλειστικά καί μόνο το χαρτονόμισμα το πρόβλημα.Εγώ πιστεύω ότι η Ελλάδα δέν ήταν έτοιμη να το δεχτεί το καινούριο νόμισμα εκείνη την περίοδο.Anyway όπως και να χει τώρα έγινε καί πρέπει να συμβιβαστούμε!

Τις καλησπέρες μου....

Blonde είπε...

Έχω ακόμα ένα κολαριστό κατοστάρικο στο πορτοφόλι...για να μη ξεχνιόμαστε. Δραχμούλες=Ελλάδα. Ευρώ=Ευρώπη.

Άκης είπε...

Έτσι lianne.Πολύ σωστά το είπες!

mmexer είπε...

αν το πάρουμε έτσι, με την οικονομία της χώρας ποτέ δεν θα μασταν έτοιμοι να μπούμε στο ευρώ. Και τώρα πια το βιώνουν και οι κύπριοι από 1η Ιανουαρίου που έχουν ευρώ... Περαστικά μας (όλους) χαχα

gremiii είπε...

Εσύ φταίς για όλα!
Απορώ γιατί γκρινιάζεις...
Στη Μυτιλήνη δεν ήσουν όταν ήρθε το ευρώπουλο?
Τι χαϊρι θες να δεις τότε?

Μητσοτάκη, έ Μητσοτάκη!

Φιλί από Gasmadia-land!

Άκης είπε...

axaxaxaxax.Δέν φταίω εγώ.Το νησί φταίει!!!Αυτό δέν το είχα σκεφτεί!Έτσι εξηγούνται όλα.
Φιλί απο athens-land to Gasmadia-land.!

Blonde είπε...

Δυστυχώς το ευρώ μας έχει γονατίσει. Ακόμα πιο δυστυχώς το ευρώ έχει γονατίσει μόνο την Ελλάδα (τους Έλληνες), γιατί έξω τα πράγματα είναι διαφορετικά. Αν όμως αλλάξουν τα πράγματα εδώ στην Ελλάδα (πάντα όσον αφορά τους μισθούς κ.λπ.=ευρώ), άραγε τί θα μας ζητήσουν για αντάλλαγμα, ένας Θεός ξέρει.

Άκης είπε...

Δυστυχώς δεν το βλέπω να αλλάζουν τα πράγματα εδώ.Lianne επειδή το έψαξα λίγο δέν είμαστε η μόνη χώρα που ήρθαν τα πάνω κάτω.Αυτή που "γκρινιάζει" περισσότερο και απο εμάς είναι η Γερμανία.Εκεί καί αν έχουν έρθει τα πάνω-κάτω.Αυτοί είχαν τόσο "δυνατό" νόμισμα καί τώρα βλέπουν τις άσχημες συνέπειες του ευρώ.

Blonde είπε...

Έλεος, στη Γερμανία παίρνουν μισθό 1000 και ευρώ και πληρώνουν κάτι νοίκια 300-400 ευρώ 2άρια και 3άρια. Ο καφές έχει 2,50 ευρώ για όνομα του Θεού. Εμείς παίρνουμε 600 με νοίκι 450 για ένα 70τμ και ο καφές έχει 4,50 ευρώ. Έλεος...αφού εγώ σκέφτομαι να πάω να δουλέψω στη Γερμανία για κανένα χρόνο.

Άκης είπε...

Φαντάσου για να γκρινιάζουν και οι Γερμανοί!Θα έχουν και αυτοί το λόγο τους!Σίγουρα θα περνάγανε καλύτερα με το μάρκο τους για να έχουν τώρα τέτοιες αντιδράσεις!Άρα ασε την Γερμανία και κάτσε εδώ που είσαι!Που να ξενιτεύεσαι τώρα!! :P
ε?καλά δέν λέω?

gatodiakritikos είπε...

Πολύ ωραίο ποστ. Μπράβο.
Α ρε πόσο δίκιο είχε ο γέροντας...

Ανώνυμος είπε...

Ο γέρος δεν είχε καθόλου δίκιο. Εαν είχαμε ακόμα τη δραχμή θα είχε υποτιμηθεί 4 φορές πράγμα που σημαίνει πως το βιοτικό επίπεδο θα ήταν χειρότερο απ'ότι είναι σήμερα.

Ανώνυμος είπε...

φιλαράκο, ποιά χρονολογία πήρες πρώτο μισθό 180.000 δρχ. και σου έφταναν? Θέλεις να μου πεις? Το λέω διότι από το 1990 και μετά ο κόσμος διαμαρτύρεται ότι δεν του φτάνουν τα χρήματα....